9 Kluczy do Szczupłej Sylwetki

Posted by | Wrzesień 24, 2014 | MOTYWAACJA | No Comments

9 przykazań Diety (1) Jeśli jesteś ze mną stale, to dobrze wiesz, że czytając moje wpisy dostajesz PEŁNOWARTOŚCIOWĄ wiedzę, zupełnie za free.

Dlaczego??

Otóż dlatego, że po pierwsze uwielbiam się dzielić tym co mam, po drugie sama chciała bym taką wiedzę dostać od Experta, oszczędzając mnóstwo kasy (zawsze zarobisz) i przede wszystkim czasu (zasób ograniczony, raczej nie odzyskasz) na błądzenie, po trzecie: wkurzają mnie pseudo-informacje na temat odchudzania i dbania o sylwetkę, które nie tylko nie dają wartości, ale przede wszystkim WPROWADZAJĄ CIĘ W BŁĄD. Te 9 Kluczy do Szczupłej Sylwetki jest rozwiązaniem tego problemu. To sprawdzone, działające konkrety.

Skąd to wiem?? Trenuję na co-dzień (już od 10 lat) z grupami ludzi, a także z indywidualnymi osobami. Wiem jakie pytania mi zadają (“bo na forum przeczytałam, że…”, “a ja słyszałam, że…” ) itp…. Niestety często zasłyszane informacje to po prostu, brutalnie mówiąc… totalne bzdury.

Laserowa Koncentracja

Skup się więc i przyjmij do swojej wiadomości: kilka zastosowanych wskazówek, jest o wiele więcej wartych niż cała encyklopedia tylko wypisanych!! Dam Ci więc KONKRETNE, SPRAWDZONE, DZIAŁAJĄCE i do zastosowania zawsze i wszędzie. 9 Kluczy do Szczupłej Sylwetki. Te wskazówki są MOCNE, a to dlatego, że działają jeśli je tylko zastosujesz w każdych warunkach. A przede wszystkim te klucze wyróżnia to, że są one NIEZBĘDNYM FUNDAMENTEM dla każdego!! Od tych fundamentów trzeba wyjść, aby móc potem budować jakieś wyższe cele związane z sylwetką, zdrowiem lub sprawnością.

Ja głosiciel prawdy, przedstawiam Ci…

Oto 9 kluczy do szczupłej sylwetki

1. Ruszaj się dużo

Nie oznacza to tylko siłowni, aerobiku, basenu, biegania i roweru, albo jazdy na rolkach.
Mam na myśli aktywność dodatkową, poza siłownią, czy zajęciami fitness. Co to znaczy?? Żeby jak najwięcej czasu w ciągu dnia spędzać w ruchu: zamiast używać windy, wchodź po schodach, zamiast stawać samochodem na parkingu pod pracą, stawiaj kilka przecznic dalej, zamiast leżeć, siedź, zamiast siedzieć stój, a zamiast stać w miejscu – krzątaj się 🙂 Wykorzystaj każdą sytuację

2. Jedz regularnie

Wiem, wiem, że teraz istnieje moda na IF, Paleo, Jedzenie świadome gdy jesteś głodna/y, bez pszenicy, bez nabiału, bez węglowodanowo (kiedyś było bez tłuszczowo). I nie neguje tego absolutnie, nie mówię że coś jest złe, albo dobre. Bo tak na serio – każdy powinien znaleźć swój sposób na dietę. Inaczej …efekty będą marne, krótkotrwałe, a sama droga bardzo męcząca.
Tak samo zmuszanie się do jedzenia co 3h, gdy nie czujesz potrzeby. Tak samo dieta oparta na samym białku i tłuszczach nie wypali – gdy nie jest zgodna z Tobą. Szybko po niej rzucisz się na słodycze.
Regularnie zatem znaczy – ZGODNIE Z TWOIM rytmem biologicznym.
MUSISZ ZACZĄĆ SIEBIE SŁUCHAĆ!! Twoje ciało NIGDY nie podpowie Ci, jak się odżywiać, jeśli nie zaczniesz go słuchać i świadomie z nim współpracować.
Oczywiście, łatwiej iść na łatwiznę, albo do dietetyka po rozpiskę itp. Tylko zastanów się, czy kolejna rozpiska załatwi problem? Tak, to jest łatwiejsze!! Ale czy znowu, nie skończy się tak jak poprzednio?
Z mojego długoletniego doświadczenia wynika – że NIE załatwi to problemu, a raczej go pogłębi. Widuję ten schemat niemal codziennie. Przestań więc zaprzeczać sobie, zacznij myśleć i reagować na sygnały płynące z ciała.

3. Unikaj miękkiego jedzenia

Zawsze to powtarzam, jest to jedna z NAJWAŻNIEJSZYCH ZASAD DOTYCZĄCYCH JEDZENIA!! Uwaga, uwaga, to sekret mistrzów, zdradzam go nielicznym i teraz TYLKO TOBIE i więcej go nie powtórzę:

Miękkie i pulchne jedzenie, to miękkie i pulchne ciało; twarde jedzenie, to twarde i jędrne ciało. Wybór jak zwykle jest Twój. To jest takie proste!! 🙂

4. Nawadniaj się

Codziennie minimum 8 szklanek wody.
A jeśli chcesz dokładniej znać swoje zapotrzebowanie na wodę: 30-45ml/kg masy ciała.

5. Ćwicz z obciążeniem

To absolutna podstawa podstaw. Bardzo ważny element, który pozwoli na zachowanie jędrności sylwetki, zatrzyma Twoją sprężystość i młodość. Kobiety często nadużywają treningu cardio, spędzając długie godziny na bieżni (co jest nieefektywne). Prawda jest taka, że ćwicząc jedynie cardio – spowalniasz swój metabolizm. Cardio nie powoduje podwyższonego metabolizmu PO TRENINGU, tak jak trening z obciążeniem. Kiedyś klientce tłumaczyłam, że to jest jak z dochodami. Cardio jest jak na etacie/umowę zlecenie – dostajesz kasę, gdy jesteś w pracy, gdy nie ma Cię tam – nie zarabiasz. Trening siłowy jest jak dochód z biznesu/pasywny – daje Ci kasę, nawet gdy śpisz. W tym przypadku chodzi o to, że podwyższa koszt metabolizmu i ilość spalanych kalorii z tłuszczu PO TRENINGU.

6. Bądź swoim Piratem

Tak, to moje ulubione zadanie, którego dokonuję wśród moich klientów – wymiatam z ich szafek i lodówki wszystko co śmieciowe, albo wydaje się na pozór zdrowe (wiele osób niestety nie zdaje sobie z tego sprawy, łudząc się “zdrowym odżywianiem”). Tylko Expert z doświadczeniem może Ci pomoc w doborze odpowiednich produktów żywnościowych i wskazać, których lepiej unikać, gdyż są oszukane. Ale o tym pisałam poniekąd w tym wpisie

7. Relaksuj się

Często zapominamy o tej, jak ważnej układance swojego zdrowego życia. Kiedy już jesteśmy aktywni, zdrowo się odżywiamy, i to już mamy ogarnięte, zapominamy jednak o prostych rzeczach, jak właśnie …relaks i odpoczynek. A odpoczynek i odpowiednia regeneracja wpływa na całokształt: nasze samopoczucie, wyniki sportowe, efekty treningów, wybory dietetyczne. I przede wszystkim BALANS i RÓWNOWAGA ŻYCIOWA wymagają tego, aby ten relaks był tak samo nieodłączną częścią Twojego Lifestylu jak Trening i mycie zębów.

8. Motywuj się

Zdobywaj wartościową wiedzę (nie czytaj po łebkach, wypowiedzi na forum, jeśli nie wiesz kto się wypowiada, i najważniejsza rada: znajdź sobie jednego mentora, sama wiem z doświadczenia, że zbyt wiele informacji z różnych źródeł powoduje haos, dezorientację. Często otrzymuję mejle tego typu: ćwiczę z Chodakowską, czytam posty Akopa Szostaka, śledzę kogoś tam jeszcze stosuję te rady… i efektów nie widzę. Nic dziwnego, to co działa u kogoś, nie zadziała u Ciebie, wskazówka treningowa/dietetyczna puszczona masowo w eter jest zbyt ogólna, każdy z nas jest inny i potrzebuje indywidualnego podejścia, a więc…. ZNAJDŹ SOBIE JEDNEGO MENTORA!! Skakanie z kwiatka na kwiatek, daje takie same efekty.
Szukaj motywacji, a raczej inspiracji w cytatach, fotkach osób, które Cię inspirują, nowych potraw itp Nie poddawaj się dołkom, włączaj sobie motywującą muzę (mocny bit, zagrzewa do walki). Miej swój cel zawsze na oku (napisz sobie na kartce wielkimi literami dokąd zmierzasz, gdyż często o tym zapominamy, albo pojawiają się na naszej drodze ….okoliczności rozpraszające).

9. Planuj i Działaj

Rozpisuj swój trening, rozpisuj listę zakupów, planuj co kupisz i kiedy, planuj kiedy idziesz na trening. Zaoszczędzisz dzięki temu rozproszenia i skierujesz uwagę na swój cel, z siłą skupienia lasera. Nawiasem mówiąc mam wspaniałe narzędzie do tego celu. Już jest zaprojektowane, i niedługo będzie jego premiera. Oczekuj zatem z niecierpliwością.

Te 9 Kluczy do Szczupłej Sylwetki
, to niezbędna podstawa, FUNDAMENT do opanowania. Sprawdź, które z nich są już Twoimi nawykami, a nad którymi jeszcze musisz popracować. Z tymi krokami żadna dieta cud nie będzie Ci potrzebna. Wystarczy tak naprawdę stosować się do ustalonych reguł, żeby zmienić jakość swojego życia o 180 stopni.

Wierzę, że te kroki są dla Ciebie przydatne, bo sama je kiedyś wdrożyłam w swój LifeStyle, co pomogło mi zwiększyć jakość swojego życia, zadowolenie z siebie i efektów. Zatem liczę na Twój komentarz, lub udostępnienie tej treści. Chcę mieć pewność, że moje edukowanie Ciebie działa i nie trafia w próżnię 🙂

Pozdrawiam,

Emilia Warakomska
Fitness Expert

About Emilia Warakomska

Leave a Reply