Czy tłuszcz spowoduje, że utyjesz? Zaskakujące wnioski.

Posted by | Sierpień 12, 2015 | DIETA, MOTYWAACJA | 2 komentarze

Co powoduje tycie? Większość zapytanych odpowie: TŁUSZCZ!! Cała prawda na temat tłuszczu, produktów light i 0% tłuszczu. Co powoduje, że tyjesz? Co tak naprawdę tuczy? Czy jest to tłuszcz? Czy warto go ograniczać? Co powoduje Twój wielki bebech? Czy to golonka i karkówka, z której nakazują Ci zrezygnować?? Aktualna i rzetelna wiedza!! TYLKO w tym poście!!

„Wiedza” o tym, że tłuszcz powoduje tycie, jest błędna. Jeśli ktoś tak twierdzi, to świadczy to o braku wiedzy nt podstawowych zjawisk naszego organizmu. Oczywiście nie obwiniam tu nikogo za brak wiedzy. Mamy prawo nie wiedzieć, równie tak samo mamy prawo się DOWIEDZIEĆ. Cóż wartościowszego w życiu może Ci się przytrafić, jak nie wiedza na temat funkcjonowania swojego organizmu, na temat SIEBIE?? Moimi postami tutaj i na facebooku, właśnie tę RZETELNĄ WIEDZĘ otrzymujesz. Są to co prawda elementy układanki, a całość znajdzie się w moim najnowszym e-booku, do którego zbieram materiały. To będzie miazga!! Najnowsza wiedza, poparta badaniami, NAJLEPSZY E-BOOK na temat zdrowia i sylwetki!! O tym nigdzie nie piszą!!

1. Największe ściemy fitnessowe świata

Ja zawsze byłam ciekawska (taka moja natura) i ja poprostu LUBIĘ WIEDZIEĆ co się dzieje z moim organizmem, jakie funkcje zachodzą gdy zjem czekoladkę, a co się dzieje, gdy zjem kurczaczka. Jeszcze zanim zostałam Trenerką… TAK BYŁO ZAWSZE. Druga rzecz jest taka, że wrodzona przekorność nakazała mi… ZASTANOWIĆ SIĘ nad wieloma kwestiami.  Skoro widzę, że coś nie działa – zmieniam to!!

Więc co mnie w branży fitness denerwuje??

Brak rzetelności!! Totalna samowolka!! Mnóstwo kursów „trener personalny”, po których wychodzi mnóstwo ludzi, i bierze się nieodpowiedzialnie za ludzkie zdrowie!!
To, że w każdej popularnej gazecie (nazw nie wymieniam, możecie się domyślić jakich) albo marketingowo podrasowany trener sprzedają nam bzdury na temat „zdrowego jedzenia” i nawołują hasła:

  1. – jedz produkty odtłuszczone,
  2. – najlepiej 0% tłuszczu
  3. – mięso tylko chude
  4. – nabiał tylko chudy
  5. – serki light

 

No i żeby było uzupełnienie, oczywiście czego nie jedz:

 

  • – nie jedz żółtek jaj (bo cholesterol)
  • – nie jedz czerwonego mięsa
  • – ograniczaj tłuszcze
  • – nie jedz smalcu

Uważam, że Trener, Dietetyk, powinien dawać jak najbardziej rzetelną wiedzę w kontekście zdrowia i odchudzania. Powinien zwiększać świadomość ludzką nt zdrowia i jedzenia. Dlaczego?? Bo praca Trenera to OGROMNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ!! Nie za efekty „before” and „after” w 3 miesiące!! TO ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA LUDZKIE ZDROWIE, które można bardzo łatwo spartolić!! 

Niestety obserwuję coś zupełnie odwrotnego. Co się mówi?? Reklamy. Znane osobistości nawołują. Spożywaj pyszne i zdrowe margarynki (które są białe jak papier, to chyba z mleka 😉 ), które, niektóre… mają rzeczywiście 0% tłuszczu!!! (WTF) Bo tłuszcz tuczy.

2. Białko i tłuszcz najważniejszym pożywieniem

Białko i tłuszcz, kiedy są wchłaniane przez śluzówkę jelita i trafiają do krwioobiegu, wydziela się PEPTYD YY (PYY), który daje uczucie sytości, a także… zwiększa wrażliwość na leptynę. Leptyna jest bardzo ważnym hormonem, który powoduje kontrolę ośrodka sytości. Jeśli tracimy wrażliwość na leptynę, nie wiemy kiedy jesteśmy syci. Tracimy kontrolę nad apetytem. A więc dzięki PYY wiemy, kiedy mamy przestać jeść. I uwaga!! To łączy się ładnie z tym, że….

Węglowodany nie dają uczucia sytości, dlatego tak łatwo zjeść ich za dużo. Po węglach czujemy potrzebę dojadania i podjadania po posiłku z dużą ilością węgli.  Poprostu nie czujemy tej sytości. Szybko stajemy się głodni. Węglowodany też są wszechobecne. Sprawdź to. Obserwuj półki sklepowe. Od czego się zaczynają i na czym się kończą?? Co jest najbliżej nas? Co jest dostępne jeszcze przy kasach? Przecież nie wołowinka i oliwa z oliwek 🙂

 

I takim też sposobem półki sklepowe uginają się pod „zdrową żywnością”:

 

  • – odtłuszczoną
  • – 0% tłuszczu
  • – light
  • – dla diabetyków (czytaj etykiety!!)

 

3. Light i 0% czyli… druga strona medalu…

Zastanawiał się ktoś co się dzieje z tym wyjałowionym tłuszczem z pełnotłustego sera/jogurtu itp?? Pytam poważnie: ZASTANAWIAŁ SIĘ KTOŚ?? Jak to możliwe? Gdzie ten tłuszcz zniknął? Nic w przyrodzie nie ginie.

Jeśli ktoś coś wyjął, tzn, że coś innego tam musiał włożyć (BŁAGAM!! BEZ PODTEKSTÓW 🙂 ), żeby uzupełnić braki i nadrobić do konsystencji produktu, by nie był on zbytnio rozwodniony.

A co można wsadzić łatwo, szybko, skutecznie??

Zaskoczę Was… tadaaaam…..CUKIER… ot co, mamy winowajcę 🙂 Czyż to nie ciekawe, i koło się nie zamyka ZNOWU w temacie „cukier jest winowajcą” – powtórzę to słowo – ZNOWU CUKIER JEST WINOWAJCĄ!! Pisałąm o cukrze wielokrotnie (dla przypomninia: artykuł 1artykuł 2, artykuł 3)

 

Koniec końców hasło powinno brzmień:

 

Ne yedz tłuszczy – Yedz …CUKIER!!!

Będziesz wielki. Oj zapewniam, że na takiej diecie …będziesz WIELKI, bo insulina, którą produkujesz po zjedzeniu węglowodanów, to hormon anaboliczny i powoduje WZROST wszystkich komórek… Powtarzam: WSZYSTKICH KOMÓREK, czyli tłuszczowych też!!

Hormon insulina pobudza również tzw. IGF (insulinowy czynnik wzrostu) ZWIĘKSZAJĄC poziom testosteronu i estrogenu, zmniejszając białko kontrolne. Nieprawidłowe stężenie IGF, spowoduje też raka, przyśpieszza tempo starzenia się.

A musisz wiedzieć, że KAŻDY WĘGLOWODAN, który spożywasz (niezależnie czy jest to ryż, czy snickers) rozkłada się w procesie trawienia na wolną glukozę. Czyli KAŻDY węglowodan podnosi poziom insuliny we krwi.

Nie są to żadne mrzonki…ponieważ sprawa jest poważna… CHODZI O TWOJE ZDROWIE

Przypomnij sobie co pisałam na temat śniadania (a zwłaszcza węglowodanów na śniadanie). I wszystko pięknie się łączy ze sobą!!

 

Jeśli natomiast masz poczucie, że… nie dasz rady bez słodyczy nawet 1 tygodnia (niektórzy nie wytrzymają dnia)… nie dasz rady zdrowo się odżywiać, bo wydaje Ci się to katorgą… to szczerze radzę… ZASTANÓW SIĘ!! Bo jest to POWAŻNY SYGNAŁ dla Ciebie, świadczyć może o uzależnieniu od jedzenia (… jeśli masz ślinotok na widok kajzerki, czekoladki, bułki z dżemem….)

Pomyśl – gdzie chcesz być za 1rok/2lata/5lat

CODZIENNE WYBORY powodują, że tworzysz sobie zdrowie lub chorobę…. Nasze wysiłki NAKŁADAJĄ SIĘ NA SIEBIE… nic się nie wyzeruje… Zacznij myśleć w kontekście zdrowia!!

Mam nadzieję, że tym dopakowanym wiedzą artykułem, trochę Cię postraszyłam (to było zamierzone), ale jednocześnie dałam Ci nadzieję na to, że Twoje zdrowie leży w Twoich rękach!!

Podsumowując:

OD TŁUSZCZU NIE UTYJESZ (Twoje ciało ne ma takyey opcji!!) OD CUKRU – UMRZESZ, ALBO WPADNIESZ W CHOROBY METABOLICZNE, A UTYCIE BĘDZIE JEDYNIE POMOSTEM DLA NICH
(oj wiem, że zabrzmiało demonicznie, ale czyż tak nie jest??)

 

Jeśli spodobał Ci się ten wpis, to dodaj komentarz i zastosuj moje zasady, aby cieszyć się super sylwetką i jędrnym i płaskim brzuchem. 🙂

A jeśli chcesz więcej wartościowych informacji to zapisz się na moje szkolenie, z którego dowiesz się jak przejść od wiedzy do działania. Dołącz do 5 tys. osób, które przeszło mój kurs i ciesz się świetnymi rezultatami.

Możesz również dołączyć do grona osób, które wypełniły Ankietę i dowiedziały się, jakie błędy muszą wyeliminować, aby ćwiczyć bardziej skutecznie.

 

info

 

About Emilia Warakomska

2 komentarze

  • Michał napisał(a):

    Cukier jest najgorszy i najtrudniejszy do odstawienia. Wiele szkód wyrządza w organizmie, a jeśli chodzi o tłuszcz to jest wysokotłuszczowa dieta optymalna i tam ludzie nie cierpią na nadwagę a nawet chudną 🙂

    Takich mitów jest sporo. Trzeba je zwalczać. Powodzenia z tym e-bookiem, chętnie preczytam.

    • Emilia Warakomska napisał(a):

      Jest trudny do odstawienia, bo często ukryty, o czym też już pisałam 🙂 Skoro mi się udało (a byłam pożeraczem – cukroholikiem), to myślę, że każdemu może się udać. Więc wszystko jest możliwe!! Wszystkie mity obalam na moim Blogu… i e-booku, który przygotowywuję – tam będzie tego o wiele więcej z podanymi źródłami 🙂

Leave a Reply