Czy zdrowy batonik, rzeczywiście jest zdrowy?

Posted by | Wrzesień 25, 2014 | MOTYWAACJA | 2 komentarze

Produkt 1 Czy zdrowy batonik, rzeczywiście jest zdrowy? UWAGA! UWAGA!! Ten wpiiiis prawdęęęęę Ci powieeee 🙂

Czy słodycze mogą być zdrowe?

OK. Zacznijmy od tego (dla jasności i ścisłości), że nie będę rozwodzić się nad tym co to znaczy zdrowe, a co nie zdrowe. Mam na ten temat swoje zdanie, lecz nie jest to przedmiotem tego wpisu (o tym niebawem):) Zdrowe czy nie, jest to kwestia bardzo indywidualna (jeden produkt zadziała różnie na każdą osobę, dla jednej będzie “nie zdrowy”, a dla innej “zdrowy”). Więc nie o to tutaj chodzi, by się nad tym rozczulać, nie absolutnie 🙂 Chodzi o to permanentne pytanie, które niektórym osobom spędza sen z powiem: czy słodycze mogą być zdrowe? Czy zdrowy baton, jest rzeczywiście taki zdrowy, jak się wydaje

Moim zdaniem (podkreślam ten fakt, gdyż już zostałam za to shejtowana) zdrowe słodkości jak najbardziej są dla nas dostępne nawet w czasie diety, co udowodniłam już we wcześniejszych wpisach, np. Niskokaloryczne Batony Białkowe (smakowały jak bogaty piernik, tak usłyszałam od jednej z klientek). Jednak w tym produkcie trzeba użyć odżywkę białkową (nie każdy lubi), orzechy (nie wszyscy mogą). Dlatego nic się nie martw, mam też inne alternatywy w zanadrzu, które napewno przypadną Ci do gustujak np. Fit Ciasteczka Emilki, które składają się w większości z owoców.

A więc podsumowując: zdrowe słodkości są możliwe, ale aby takimi były muszą spełniać odpowiednie warunki.

Udowodnię więc, czy takowe warunki spełnia batonik wzięty na tapetę, ale o tym dowiecie się niebawem 🙂

Jak wiecie, jestem zdecydowaną przeciwniczką cukrów. O czym już mogliście przeczytać w tym artykule Cała prawda o cukrze. Bo jak już zapewne wiecie Cukier jest wszędzie, trudno go z diety całkowicie wyeliminować. Mam też nadzieję, że macie wydrukowane Listy Ukrytego Cukru z tego artykułu, a jeśli nie to podaję linka do zdjęcia Lista Ukrytego Cukru.

TERAZ zadanie dla Ciebie jest takie: WYDRUKUJ 2 razy (mniejszy i duży format). Mniejszy noś w portfelu dla przestrogi na zakupach w spożywczaku, a większy powieś na ścianie dla przestrogi przed sięgnięciem po przekąskę zamiast obiadu.

To jak to w końcu jest?

Ej Kobieta pełna zaprzeczeń, powiecie…
Ależ to nie tak!! Moi Kochani. 🙂 Jest tutaj specjalny KLUCZ rozwiązujący tę zagadkę!!

Klucz do słodkości bez cukru. Pamiętam, że wpadłam na to wiele lat temu, na początku mojej przygody z fitnessem, gdy szukałam alternatywy na niespodziewane zachcianki 🙂 …NO I ZNALAZŁAM!! 😀

Taka ze mnie poszukiwaczka. Dzięki temu mogę się teraz tym dzielić z Wami.
No właśnie czym się różnią moje propozycje od tej testowanej, której właściwości tak brutalnie odkryłam w zdjęciu tytułowym?? …I żeby nie było, że to wszystko bo za chwilę obnażę ją jeszcze bardziej, haha!!  Poznałam je wszystkie i nie omieszkam się nimi podzielić z Wami

Ano różnią się tym, że moje słodkości produkowałam JA, własno-ręcznie, własno-osobiście i miałam całkowitą kontrolę nad listą składników (ah, co za podniecający element władzy 😀 ), więc z czystym sumieniem karmię nimi swoje ciało.

A może zastanawiasz się dlaczego jestem tak przeciwna cukrowi??

Oprócz tego, o czym pisałam już w wymienionych artykułach (choroby cywilizacyjne, jak cukrzyca, zastępowanie słodyczami innych potrzeb, emocjonalne jedzenie, uzależniający wpływ słodyczy, oraz ich wpływ na samopoczucie i stan umysłu itd). Są to rzeczy, których oczywiście nie widać, a to czego nie widać – z reguły, mówiąc prosto, OLEWAMY,  jednak to one mocno wpływają na nasze ciało. Spowalniają efekty nawet najlepszych ćwiczeń na brzuch, które przedstawiam w poprzednim artykule Ćwiczenia na brzuch. A z tego co się orientuję, jest to ta cżęść ciała, o której wszyscy marzą, aby była idealna bez tkanki tłuszczowej. O tym brzuch bez milimetra tłuszczu jest możliwy – będzie następnym razem.

Yhm, yhm, przejdźmy więc do Meritum

Tak wiem, rozgadałam się znowu, wiecie że uwielbiam gadać. Ale to oczywiście gadanie nie ma nic wspólnego z pustym gadulstwem. Chcę Wam poprostu dać jak najwięcej rozwiązań, porad i wskazówek.

Pamiętacie jak pisałam w tym artykule: Cukier jest wszędzie że cukier potrafi być ukryty nawet 14 razy??

No to za chwilę się przekonacie, co miałam na myśli, i że absolutnie nie ściemniałam!!

No to bierzemy skład naszego batona na tapetę:

  • PODEJRZANY:     Baton musli cherry Nestle
  • WSPÓLNICY:

– pełnoziarniste płatki owsiane (34%),
– pszenica pełnoziarnista (6,4%),
– ryż, mąka pszenna, mąka kukurydziana,
– mąka pszenna słodowana, syrop glukozowy, (CUKIER!)
– syrop cukru inwertowanego (CUKIER!), ekstrakt słodowy jęczmienny,(CUKIER!)
– sub. utrzymująca wilgotność (sorbitol – (CUKIER!)), wiśnie liofilizowane (2,1%),
– żurawiny słodzone suszone (cukier, żurawiny, olej słonecznikowy), (CUKIER!)
– olej palmowy, otręby owsiane, cukier, miód, (CUKIER!) (CUKIER!)
– emulgatory (lecytyna sojowa, mono i diglicerydy kwasów tłuszczowych),
– syrop cukru brązowego (CUKIER!), sól, aromat, przeciwutleniacz (mieszanina tokoferoli),
– melasa cukru trzcinowego (CUKIER!), regulator kwasowości (fosforan trójsodowy),
– substancje wzbogacające (witaminy i składniki mineralne).

Przy okazji dodam że wartości 1 batonik 40g to:

– kcal – 152,80,

– białko – 2,32 g,

– węglowodany: 26,80 g,

– tłuszcz – 2,88 g,

  • WERDYKT

Biorąc pod uwagę te dane z Listy Ukrytych Cukrów, występuje on tutaj aż 9 RAZY!! 

SZOK!! 9 rodzajów cukru w takim małym batoniku!! Czaicie to??  Całkiem sporo jak na taką “małą przekąskę”, nie ma co! Na posiłek potreningowy nie nadaje się napewno!! A czy ktoś pamięta jaka jest dzienna dawka cukru wg WHO??

Jeśli są tutaj takie osoby, to piszcie w komentarzach, a spośród osób wybiorę szczęśliwca, któremu zdradzę sekrety treningu i diety prowadzących do idealnej sylwetki!

Podejmij więc wyzwanie, bo naprawdę WARTO!!

Poza tym będzie mi bardzo miło, jeśli ten wpis skomentujesz, udostępnisz dalej.

Dzięki temu będę wiedziała, że moje wskazówki i porady są dla Ciebie przydatne i będą się pojawiać częściej.

 

Pozdrawiam,

Emilia Warakomska

Fitness Expert

About Emilia Warakomska

2 komentarze

  • Miriam napisał(a):

    Dawka cukru nie powinna przekroczyć 70 g dla mężczyzn i 50 g dla kobiet.Ale przyznam sie,sprawdziłam to na potrzeby tego wpisu 😀 Niemniej na pewno tera będę pamietać 🙂

    • Emilia Warakomska napisał(a):

      Tak, ustaliło to WHO w 2003 r.
      Jednak wg Lekarzy i naukowców takie dawki są mocno przesadzone. Według nich, spożycie cukru nie powinno przekraczać 30 gramów/dobę (a znalazłam źródło, że nie więcej niż 7g/dobę) i ma być profilaktyką cukrzycy i chorób serca.
      Oznacza to, że nie należy wypijać nawet jednej standardowej puszki coca-coli o pojemności 330 ml, gdyż zawiera ona aż 35 g cukru.

      Ja wyznaję zasadę, że lepiej zjeść za mało, niż za dużo – zawsze to bezpieczniej 🙂
      Buziaki

Leave a Reply