Jak skutecznie zmienić ciało?

Posted by | Wrzesień 13, 2014 | MOTYWAACJA | 2 komentarze

P_20140911_201316_1~2
Jak skutecznie zmienić ciało?
Odchudzanie, zmniejszanie wagi, utrata tłuszczu? Odpowiednie ćwiczenia i dieta? Ciągłe poszukiwanie łatwych sposobów nie popłaca. Twoje myślenie kontroluję Twoją wagę, co udowodniłam w poprzednich wpisach. Pokazywałam wpływ Twojego myślenia na to jakie wybory dotyczące sylwetki i zdrowia podejmujesz.

Okazuje się też, że ma to głębsze znaczenie w kwestii efektów. Nie bez kozery słyszałaś/eś: “odchudzanie zaczyna się w głowie”, “co wewnątrz to i na zewnątrz”, “myśli kreują rzeczywistość”, itd. Warto jednak głębiej się nad tym zastanowić. Te texty istnieją już w świadomości, są głęboko zakorzenione, więc nie wywołują wielkiego wrażenia. Nawet śmiem twierdzić więcej: dla większości ludzi są tanimi, nic nie znaczącymi wyświechtanymi frazesami (a szkoda), albo “magicznymi sztuczkami”(nie dziwię się).

Zachęcam zawsze do całościowego podejścia. Dzisiaj będzie krótko na ten temat. Myślę, że bardzo dużo na ten temat sprzedaję swojej wiedzy. Zachęcam więc do dalszych kroków: do PRAKTYKOWANIA!! I dawania mi znać, jak praktyka idzie (inaczej skąd mam wiedzieć, że moje słowa nie padają w pustą ścianę, a mój czas charytatywnie poświęcony na przekazywanie wiedzy nie idzie marne??)!! Jeśli naprawdę zależy Ci na skutecznej odmianie swojej sylwetki, spójrz na wcześniejsze wpisy dotyczące wpływu myśli na efekty (puzle od 1 do 6) i połącz kropki.

Odchudzanie zaczyna się w głowie

Przytoczę fragment znakomitej książki, którą studiuję, a która odpowiada prawdopodobnie na większość pytań związanych z sukcesem w zmienianiu swojej sylwetki. “Większość ludzi bardziej przejmuję się swoją twarzą, piersiami, brzuchem, pośladkami i muskulatura niż mózgiem.

Ale to mózg jest kluczem do tego aby mieć taką twarz, piersi, brzuch, pośladki, na jakich zawsze Ci zależało.

To Twój mózg pokrywa Cię rano z łóżka, żebyś poćwiczyl, to on każe Ci wcisnąć guzik drzemki i odłożyć gimnastykę na później.
To Twój mózg pozwala Ci spalaszowac druga miskę lodów czekoladowych, przez co wyglądasz i czujesz się jak klucha”

HA! I co Wy na to?

Zastanów się czego chcesz i ustal zasady

Większość osób szuka zasad zdrowego odżywiania, ćwiczeń, utrzymywania motywacji itd.
Nie jest to oczywiście złe podejście. Jak najbardziej powinniśmy zwiększać świadomość tego, co kładziemy na talerz i co ląduje w naszych żołądkach wielkości pięści.
Natomiast z motywacją, jak pokazują badania, jest trochę inaczej… ale o tym będzie następnym razem 🙂

Już kiedyś pisałam też o silnej woli. Aby ją utrzymać – trzeba ją ćwiczyć.

Zmiana na poziomie zachowania nie zawsze będzie skuteczna. Jednak bez zmiany zachowania, nic się w Twoim życiu nie zmieni.

TO JEST TAKIE PROSTE!!
Jeśli np. wystawiasz swoją silną wolę na próbe, o czym pisałam w artykule Silna wola w odchudzaniu, wzmacniasz obwody silnej woli w mózgu. Wtedy zachodzi długotrwałe wzmocnienie synaptyczne i takie zachowania stają się niemal automatyczne.
Jeśli dajesz się skusić, osłabiasz siłę woli i może doprowadzić do całkowitego jej zaniku. Zasada jest prosta: MUSISZ DZIAŁAĆ I ĆWICZYĆ SILNĄ WOLĘ, a wtedy mózg będzie ułatwiał Ci wytrwanie przy Twoich postanowieniach. To wg Dr Amena pobudzi Korę przedczołową, która ma za zadanie kontrolowanie siły woli i zachcianek.

Opanuj zachcianki

Wszelkie zachcianki, które odczuwasz, i którym ulegasz mają bezpośrednie zagrożenie dla Twojej silnej woli. Oto lista problemów, które silną wolę osłabiają:

1. Problemy dotyczące mózgu opisane przez Dr Amena
2. Udary mózgu, ADHD, Formy depresji
3. Niedosypianie, Alkohol, uboga dieta, BRAK RUCHU
4. Niski poziom cukru we krwi
5. Negatywne myślenie, Koncentracja na lękach i problemach
6. Nadmiar przyjemności, sztuczne formy przyjemności
7. Uleganie złym nawykom, Niepokój
8. Izolacja społeczna, wyparcie problemów

Podam Ci teraz świetne sposoby na to, aby wzmocnić siłę woli!! ZASTOSUJ JE ODRAZU!!

1. Dbaj o swój mózg, ochraniaj jego zdrowie
2. Spisuj negatywne myśli na papier, medytuj, relaksuj się
3. Wysypiaj się, Unikaj alkoholu, wzbogacaj jadłospis, UPRAWIAJ SPORT
4. Jedz częste, niewielkie posiłki, zawierające białko
5. Likwiduj automatyczne negatywne myśli, wyrażaj wdzięczność
6. Ostrożnie dawkuj przyjemności i nowe technologie, znajdź naturalne formy przyjemności
7. Ćwicz świadomie silną wolę, Medytuj
8. Wychodź do ludzi, Rozwiązuj problemy, nie chowaj ich pod dywan

To oczywiście część wiedzy, którą Ci przekazuję!! Zastosuj ją i daj znać jak udało się opanować apetyt, zachcianki

Bądź ze mną na bieżąco, daj znać, że czytasz te artykuły udostępniając i komentując. Zadawaj także pytania w komentarzach.

Obiecuję, że co najmniej jeden artykuł na tydzień, zbliży Cię do Twojego celu.

About Emilia Warakomska

2 komentarze

  • Iza napisał(a):

    Zgadzam się – to czy coś wyjdzie czy nie zależy w dużej mierze od tego co w głowie – nawet od tego jak odbiera się rzeczywistość – kiedyś oglądałam gimnastykę jakby to były sztuczki magiczne teraz zastanawiam się ile czasu i jakie ćwiczenia musiałabym robić żeby daną figurę wykonać 😉 Odnośnie negatywnych emocji spisywanie ich w moim przypadku tylko bardziej mnie nakręcało i ogólnie moje pamiętniki sprzed paru (nastu) lat to jakieś depresyjno-tragiczne dno – łatwo przesadzić a z tego co pamiętam pocieszenie ze spisania było niewielkie. Warto za to z ludźmi rozmawiać – każdy ma jakieś problemy i smutki i okazuje się że życie wcale nie jest akurat dla mnie jakieś specjalnie niesprawiedliwe podsumowując podpisuję się obiema rękami pod stwierdzeniami z artykułu + rok temu jakby mnie ktoś spytał o treningi to ja nie miałam czasu: mieszkałam na zadupiu, nic nie było dla mnie i zmiany w pracy na nic nie pozwalały a i kasy nie było – od tego czasu nic się nie zmieniło ale mam zajęcia 3 x w tygodniu zapiszę się na kolejne więc będzie w tygodniu 4 – 5 zajęć plus język obcy i dla siebie na nicnierobienie też się znajdzie czas – bo poleżeć przed telewizorem czy kompem też miło teraz zabieram się za dietę od dietetyczki bo sama mam nieprzyjemne doświadczenia z przeszłości i postanowiłam zaufać specjaliście – po prostu poprzestawiałam sobie w głowie nastawienie do wszystkiego wokół mnie

    • Emilia Warakomska napisał(a):

      Iza, dziękuję za komentarz. Gratuluję też duzej swiadomości. Jednak dla większego zrozumienia, gdyż artykuł jak wiadomo to nie książka, a jedynie zachacza o pewne tematy, rozjaśnię o co chodzi ze spisywaniem negatywnych emocji i dlaczego jest ono potrzebne 🙂

      Sspisywanie negatywnych emocji służy wylaniu ich z głowy na papier. Warto to robić cały czas, bo to jest jak oczyszczanie umysłu z tego typu mysli. Sama widzisz, co się dzieje teraz – mqasz inne spojrzenie na to. A co by było, gdybyś ich wtedy nie spisała?? Zostały by tam siejąc dalsze spustoszenie. Nakręcanie jest spowodowane tym, że zazwyczaj zalewają nas fale emocji, i ciężko nam odróżnić je od siebie 🙂 Kwestia w tym co zrobisz z nimi dalej. Boo kwintesencją tego ćwiczenia nie jest absolutnie powrót do nich po latach, ale raczej refleksja nad tą zmianą, która zaszłą w Tobie. Wtedy rodzą się inne emocje: wdzięczność dla siebie, duma, szczęście. Możesz sobie pogratulować tego sukcesu, bo przecież inaczej nie masz jak tego porównać 🙂

      Gratuluję zmiany światopoglądu i trzymam kciuki abys brnęła do przodu dalej, osiągała największe szczyty i była tą osobą, którą chcesz być 🙂
      Dalsze sukcesy – trzymam za Ciebie kciuki!!

      Pozdrawiam
      Emilia Warakomska

Leave a Reply