Które płatki śniadaniowe wybrać?

Posted by | Październik 14, 2014 | MOTYWAACJA | One Comment

Jpeg

Które płatki śniadaniowe wybrać to kolejny wpis, który dotyczy testu produktów i przede wszystkim ma za zadanie ułatwić Wam podjęcie decyzji o zakupie swoich ulubionych płatków na śniadanie.

Na początku testem było porównanie wartości odżywczych, niby zdrowego batonika zbożowego. Dowiedzieliście się z niego, jakie ma wartości odżywcze, ale także ile składników i cukrów zawiera taka mała przekąska. Wniosek jest jeden: takie małe, a takie nafaszerowane 😀

Sądząc też po długiej liście składników, zastanawiam się, jak to możliwe, że to wszystko zmieściło się w produkcie, który waży 40g i mierzy 2,5cm 🙂 Słowo daję, jest w tym chyba jakaś magia.

Były również wzięte dżemy na tapetę. Dowiedzieliście się, jakie są rodzaje dżemów, czym się od siebie różnią, a także jaki dżem najlepiej wybrać. Mam nadzieję, że to było pomocne. Wybór na półkach oczywiście jest bardzo duży, jednak te podstawowe informacje dotyczą każdego dżemu, i wystarczy, że zwrócisz uwagę na podstawowe dane opisane w artykule klikając na link i zapoznając się z krótką treścią.

 Pora na płatki

Królem, (albo królową) śniadania są płatki śniadaniowe. Wg Kasi Bosackiej i jej poradnika dla konsumentów, płatki dla dzieci stanowią połowę wszystkich płatków kupowanych w Polsce. Czemu się dziwić, skoro wystarczy dodać szklankę mleka, albo soku i śniadanie błyskawicznie gotowe. Jednak czy płatki kupowane przez nas są takie zdrowe i warte swojej ceny? Na co zwracać uwagę kupując te produkty?  O tym przekonacie się czytając mój wpis.

BTW. Za pomysł na ten wpis DZIĘKUJĘ MIRIAM!

Wzięłam pod uwagę płatki, które cieszą się największą popularnością, które często mogą być poprostu przekąską po treningu, albo szybkim obiadem w drodze.

 

Kupujemy te płatki z jasnego powodu: chcemy być fit (modne ostatnio), szczupli, piękni i idealni.  Czy obietnica, jaką obiecują nam producenci smakołyków zostanie spełniona?

A jednak… Często okazuje się, że płatki te ze słowem FIT  mają mało wspólnego.

Jpeg
A oto rzeczywistość:

1)

Jpeg

W 100g płatków znajduje się:

WW: 67,8 g /w tym 25,4 samego cukru!!
Tł: 10,3 g
B: 8,8 g
Błonnik 7,8 g

A to oznacza, że w tym małym opakowaniu płatków o smaku bananowym z kawałkami czekolady mamy:

WW: 33,9 g/ w tym aż 12,7g samego cukru!!
Tł: 5,15 g
B: 4,4 g
Błonnik: 3,9 g

2)

Jpeg

 Te płatki z kawałkami truskawek, na tle poprzednich prezentują się nieco lepiej:

WW: 65,7 g/ w tym 8,6 g cukru!!
Tł: 3,4 g
B: 14 g
Błonnik: 10,8 g

A to oznacza, że w 50g, czyli pałaszując całą saszetkę tych płatków, jednocześnie przyswoisz:

WW: 32,85g/ w tym 4,3 g cukru!!
Tł: 1,7 g
B: 7 g
Błonnik: 5,4 g

3)

 

Jpeg

Musli Tropikalne natomiast ze wszystkich 3 rodzajów płatków pokazuje najgorsze wyniki:

WW: 67,5 g/ w tym aż 33,5 g cukru!!

Tł: 12,5 g
B: 8,0 g

Błonnik: 6,9g

A to oznacza, że pałaszując całą saszetkę tychże płatków, konsumujesz, uwaga:

WW: 33,75 g/w tym aż 16,75 g cukru!!
Tł: 6,25 g
B: 4,0 g
Błonnik: 3,45g

Życie pokazuje, że niestety w większości  100g słodkich płatków ulepków jest nawet 35g cukru!! Czyli ponad 1/3 opakowania to sama słodycz. Z tej racji płatki te powinny leżeć na półkach obok słodyczy!!

 

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego taką wagę przykładam do zawartości cukru, jeśli nie wiesz, to znaczy, że pewnie jeszcze nie zapoznałaś/eś się z moimi poprzednimi wpisami, na temat szkodliwości cukru i tego jak wpływa on na Twoje ciało.

 

Zachęcam Cię również do zapoznania się z tematem cukier jest wszędzie, i poszerzenia swojej świadomości na temat jego wpływu na Twoje zdrowie. Pozwoli to Tobie na lepsze zadbanie o swoje zdrowie,

ZWRACAJ UWAGĘ NA TO CO WYBIERASZ!!

Moim osobistym zdaniem najlepszy wybór, to:

 

Mój osobisty i przetestowany.

Woreczek płatków owsianych  500g 1,99 PLN/Auchan

50g mieszanki owoców (jabłka, gruszki, morele, śliwki)  6,99 PLN/Auchan

garść orzechów 30g  2,59 PLN/Auchan

 

Mieszasz wszystko razem dokładnie i wychodzi wspaniałe, pyszne, genialne musli własnej roboty!! Robione własną ręką smakuje lepiej i daje dodatkowe korzyści 🙂

 

W tej wersji domowego musli, za 11,57 zł wychodzi tuba ponad 1,5L muesli własnej roboty bez zbędnych dodatków cukru, soli i innych wypełniaczy, które są dodawane do paczkowanych płatków, które spotykasz na sklepowych półkach.
W dodatku takie musli, nawet jeśli jemy codziennie starcza na jakieś 1,5 miesiąca. 

 

Czego nie można powiedzieć o zwykłych płatkach Fit, które kosztują 8,99zł za paczkę, która kończy się po 2 tygodniach.

Cena tego musli oczywiście będzie zależeć od dodatków.

 

Pomijając korzyści finansowe, zwróćmy uwagę na korzyści zdrowotne oraz na to, że mamy pełną swobodę wyboru składników.

 

Ja uwielbiam przebierać w różnych tego typu składnikach i robić swoje mieszanki.

Jednak jeśli nie masz na to za bardzo czasu, a płatki wybierasz z wygody, proponuję Ci też inne rozwiązanie.

Znalazłam kiedyś taką fajową stronę, na której możesz skomponować musli wg swojego własnego uznania, które nie zawiera powyższych śmieciowych wypełniaczy.

http://musli.takjakchcesz.pl/

musli jakie chcesz

 

Podsumowanie i Wnioski:

 

1. Zwracaj uwagę na ilość cukru w płatkach na 100g
2. Wybieraj ten produkt, który ma najmniej cukru
3. Omijaj kolorowe płatki, oblane miodem, w kształcie zwierzątek. Omijaj również te w kolorowych opakowaniach.

4. Wybieraj jak najmniej przetworzone

5. Stwórz własne mieszanki, z półproduktów, na których wybór masz wpływ

Myśl przewodnia Twoich zakupów: MYŚL, CZYTAJ podczas zakupów, a nie będziesz musiał/a  myśleć i czytać ulotek drogich leków.

 

Życzę Ci podejmowania słusznych wyborów, ponieważ wybory każdego dnia wpływają na całokształt naszego życia.

 

Pozdrawiam,

Emilia Warakomska

Fitness Body Expert

About Emilia Warakomska

One Comment

  • Marta napisał(a):

    Ja kupuję tylko naturalne płatki owsiane lub orkiszowe 🙂 Mleko + płatki + łyżeczka miodu / garść orzechów lub suszonych owoców 🙂
    Uwielbiam też jeść same na sucho i dodaje je też do omleta i jajecznicy 🙂 Kiedyś wrzuciłam płatki owsiane jako panierkę do mięsa i tez wyszło pyszne 🙂

Leave a Reply