Nie mogę przestać jeść słodyczy

Posted by | Październik 30, 2017 | MOTYWAACJA | No Comments

nie mogę przestać jeść słodyczy

Bardzo często widzę, że z cukrem wiele Kobiet ma problem. “Nie mogę przestać jeść słodyczy”, “Bez słodyczy nie da się żyć”, “Trochę słodyczy dla osłody życia” i tym podobne frazesy słyszałaś, bądź kłębiły się w Twojej głowie pewnie nie raz.
To czego się nie mówi powszechnie to to, że problem z apetytem na słodkie produkty jest dość złożony, o czym będę rozwijać w tym artykule. Ale nie ma co gasić ducha… bo da się to opanować. …Wszystko się da!! Trzeba tylko wiedzieć jakie podłoże ma ten problem, czyli co jest jego przyczyną? Od przyczyny zależy strategia eliminacji złego nawyku. Jeśli przyczyną jest rozregulowany system hormonalny, to zupełnie inaczej będziesz z tym walczyć, niż jeśli przyczyną jest np. poprostu problem natury mentalnej (brak samokontroli).

Nie możesz przestać jeść słodyczy?

Czy to stanowi problem? Ano tak. Po pierwsze cukier usadowiony jest wszędzie. Nie są to tylko słodycze, czy 2 łyżki cukru w filiżance kawy. Wystarczy, że robiąc zakupy poczytasz skład typowych produktów spożywczych, które kupujesz codziennie, a po których cukru byś się nie spodziewała. Weźmy na przykład produkt taki jak chociażby koncentrat pomidorowy, albo gotowy sos w słoiku, a nawet jogurty. Jest więc coś takiego jak cukier ukryty, o czym pisałam w artykule o tym, że cukier ukryty jest wszędzie.

Jeśli próbujesz schudnąć, wyeliminowałaś cukier z herbaty i kawy – i wydaje Ci się, że to wszystko, to będę szczera – możesz być w błędzie. O ile lubisz się oszukiwać – i udawać, że robisz coś dobrze – ok. Nie oceniam tego. Każdy w swoim życiu podejmuje najlepsze wybory. Jeśli jednak wolisz być ze sobą szczera, spójna ze swoimi działaniami – to jednak spojrzeć warto na ten temat z nieco szerszej perspektywy. A może być ona pomocna w budowaniu zarówno świetnej sylwetki, jak i zdrowia i świetnego samopoczucia.

Czy wiesz, że to może być powodem…

że wysoka podaż cukru hamuje spalanie tkanki tłuszczowej? Mówiąc w skrócie i najprościej jak się da. Mechanizm działa tak, że jedząc cukier w bardzo szybkim czasie glukoza trafia do krwi (a wszyscy się boją przytyć od tłuszczu!!) To powoduje gwałtowny wyrzut insuliny. Krążąca we krwi insulina hamuje spalanie tkanki tłuszczowej. Tak więc zjedzenie drożdżówki przed treningiem nie jest zbyt dobrym pomysłem. Owszem, obniżysz nieco poziom glukozy, ale …nic więcej. Bo to co było do spalenia się w tym momencie nie spali. Krążąca insulina będzie hamowała spalanie tkanki tłuszczowej.

Aby organizm spalał tkankę tłuszczową musi pozbyć się z organizmu innych zapasów energetycznych, takich jak właśnie atp, fosfokreatyna, glikogen mięśniowy. Dopiero jak pozbędzie się tych zapasów, zaczyna dobierać się do tkanki tłuszczowej… a więc trochę czasu musi minąć, zanim organizm wejdzie w tryb spalania tkanki tłuszczowej.

Uwaga!! Nie tylko cukier…

Musisz jednak wiedzieć, że NIE TYLKO CUKIER powoduje wyrzuty insuliny do krwi. A gdy insulina krąży we krwi, zahamowany jest hormon, który nazywa się GLUKAGON, który pomaga spalać tkankę tłuszczową.

Bardzo częste WYRZUTY INSULINY do krwi są spowodowane również innymi czynnikami, tj.:

  •  jedzeniem częstych posiłków co 2-3h
  • jedzeniem sporą ilość węglowodanów w stosunku do naszego zapotrzebowania (przejawia się to NADMIERNYM apetytem na słodycze)
  • jedzeniem sporej ilości owoców (bo przecież takie zdrowe!!)
  • jedzeniem produktów zawierających pszenicę
  • jedzeniem produktów wysoko-przetworzonych (z białej mąki)
  • jedzeniem niektórych kasz, ryżów i makaronów

nie mogę przestać jeść słodyczy

Czy wiesz, że są aż 3 podłoża tego, że nie możesz przestać jeść słodyczy?

 

  1. Podłoże mentalne, albo inaczej mówiąc emocjonalne
  2. Podłoże hormonalne (insulina krążąca we krwi)
  3. Podłoże behawioralne (wyuczone zachowanie, nawyk)

 

Jak więc kontrolować spożywany cukier?

Ano w dzisiejszych czasach nie jest łatwo, bo cukier ukrywa się wszędzie, jak już napisałam wcześniej (nawet w ketchupie). No i niech nie zwiedzie Cię również kwaśny smak owoców (zawierają fruktozę, która stłuszcza wątrobę)

Zbyt częste wyskoki insuliny, powodują w przyszłości INSULINOOPORNOŚĆ.

Insulina jest hormonem anabolicznym (budulcowym)
Jednak w takich warunkach będzie budować tkankę tłuszczową, a nie mięśnie 

Po co o tym piszę?

Ano dlatego, że insulinooporność w konsekwencji może powodować inne schorzenia:

  •  cukrzycę typu 2 / wiąże się z zastrzykami bądź lekami do końca życia
  •  pcos, / wiąże się z problemami z płodnością, i inn.
  •  problemy z tarczycą
  •  problemy ze skórą, trądzik
  •  problemy ze spaleniem tłuszczu

Chcę Ciebie  uświadomić, że nie tylko ciało i pięknie wyrzeźbiony brzuch, szczupłe uda są konsekwencją dobrych wyborów. Chcesz mieć piękne włosy, skórę bez cellulitu i brak łamliwych paznokci. Chcesz mieć młodą, piękną cerę i wyglądać młodo niezależnie od wieku…?

Wybór i tak należy do Ciebie!!Jest to jeden z największych problemów do wyeliminowania. Nie możesz przestać jeść słodyczy?

Wszechobecny cukier wszędzie nie pomaga. Półki sklepowe zapełnione słodkościami nie pomagają. Pokusy znajdują się nawet na stacjach benzynowych i są ogólno-dostępne. Dlatego problem ten wymaga szerokiego spektrum działania. Mogę Ci w tym pomóc. Jeśli tylko zechcesz.

Wracając do mojego wpisu o największych problemach ćwiczących, dowiesz się również jakich błędów unikać podczas ćwiczeń. Jednak aby działania miały sens dieta i trening muszą iść ze sobą w parze. Połowiczne działania taktyczne nie przynoszą takich rezultatów jak dobrze dobrana strategia działania.

Jak Ci mogę pomóc?

Jeśli masz jakieś pytania – zadaj je w komentarzu bądź skontaktuj się ze mną przez formularz na stronie.

 

  • Konsultacja
  • Strategia Żywieniowo – Treningowa
  • Pomoc on-line

Zapraszam Ciebie również do mojej grupy na FB (możesz też wypełnić ankietę) oraz do regularnego odwiedzania tego bloga 🙂

nie mogę przestać jeść słodyczy

About Emilia Warakomska

Leave a Reply