Płaski brzuch na 8 sposobów ode mnie i Sellago

Posted by | Marzec 17, 2014 | MOTYWAACJA, ODŻYWIANIE | No Comments

wpisDzisiaj przedstawię Ci 8 sposobów na płaski brzuch. Oprócz odpowiedniego treningu (bez tego ani rusz) w kształtowaniu brzucha niezbędna jest prawidłowo zbilansowana dieta. Musisz się poprostu nauczyć jeść zdrowo, nauczyć się słuchać swojego ciała i jego potrzeb i wiedzieć na co reaguje najlepiej. Zanim jednak to nastąpi trzeba zacząć jakoś. Bo jeśli do tej pory swojego ciała nie słuchałaś, te sygnały płynące z niego zostały stłumione. Wszystko da się naprawić!! Zanim jednak zaczniesz je rozpoznawać, trochę czasu musi minąć. Na szczęście JA i Sellago mamy w tym temacie wiele do powiedzenia. Nadchodzimy więc z odsieczą i …pomożemy Ci zdobyć płaski brzuch 😀

Po pierwsze i najważniejsze

Jedz regularnie

Jeśli co 2,5-4h dostarczysz sobie energii, Twoje ciało będzie wiedziało, że może ją na bieżąco wykorzystać. Jeśli masz przerwy między posiłkami dłuższe niż 4h, ten wariuje i za każdym razem gdy coś zjesz mówi sobie: “kurde, muszę to odłożyć na zapas, bo nie wiem kiedy następnym razem coś się gryźnie”!! Takim oto sposobem, nieregularnością jedzenia, Twoje wysiłki nakładają się za każdym razem na coraz większą oponkę wokół talii i w dole brzucha. Czyli tam gdzie najtrudniej wyćwiczyć mięsień. Jeśli zastosujesz regularne posiłki, poziom opuchlizny zmniejszy się i będzie widoczny gołym okiem już po około tygodniu stosowania tej metody!!

Po drugie

Nawadniaj się

Musisz wiedzieć, że w 70% składasz się z wody. Musisz ją regularnie uzupełniać, bo gdy tego nie robisz, tworzy się opuchlizna i czujesz się czasem bardziej opuchnięta/y. Pod Twoją skórą oprócz zmagazynowanej tkanki tłuszczowej, znajduje się również woda, przez co skóra jest grubsza, a waga wskazuje kilka kilogramów więcej. Picie co najmniej 30ml na każdy kg masy ciała to podstawa. Jeśli nie lubisz wody, to z powodzeniem część tej porcji, którą powinnaś/eś wypić w ciągu dnia możesz zastąpić herbatą owocową/ziołową lub niegęstą, klarowną zupą warzywną. Pij, pij, pij, ciągle pij. Najlepiej małymi łykami po to, by organizm się nawodnił, inaczej ta woda tylko trafi do żołądka i nic z tego niestety nie będzie!!

Trzy

Błonnik to podstawa zdrowej diety

Dieta bogata w błonnik nie tylko wspomoże Twoje starania o płaski brzuch, ale też wspomoże pracę jelit i usunie toksyny z Twojego organizmu. Pamiętaj również o tym, że przy diecie wysoko-błonnikowej ważne jest zwiększone spożycie wody. Błonnik wypełnia Twój żołądek, przez co z łatwością zmniejszysz porcje jedzenia, a dodatkowo zwiększysz zużycie energii, gdyż Twój organizm potrzebuje zużyć jej więcej, aby przetrawić błonnikową żywność. Źródłem dobrego błonnika są oprócz warzyw i owoców, płatki owsiane, siemię lniane, pestki dyni i słonecznika, otręby stabilizowane, pełnoziarniste pieczywo, kasza i ryż.

Po Cztery

Trenuj brzuch z dużym obciążeniem

Zwykłe spięcia brzucha to za mało!! Twój brzuch potrzebuje większej dawki pobudzenia, aby mięsień się wypełnił, zrobił twardy jak skała, co by mu żadna tkanka tłuszczowa nie zaszkodziła. Brzuch jest z reguły silnym mięśniem, i wbrew pozorom pracuje non stop, utrzymując Twoją sylwetkę w pionie. Aby trening był efektywny trzeba go pobudzić tak jak każdy inny mięsień: ilością powtórzeń do momentu pieczenia, dużym obciążeniem (hantla, sztanga, stos na bramie), dużym rozciągnięciem (trenuj w zwisie na drabince, itp), i różnorodnością ćwiczeń. Przede wszystkim skup się na jakiś czas na ćwiczeniu mięśni głębokich, bo to one sprawiają, że brzuch nabiera pięknego wyglądu.

A więc od następnego treningu MOCNO DO DZIEŁA STRONG GIRLS & BOYS!! NAPARZAJCIE OSSSSTROOOO!!

Po Piąte

Zrezygnuj z nabiału

Zwłaszcza jeśli jesteś kobietą. Nabiał niestety nie wspomaga naszych starań o piękną, boską sylwetkę!! Sama ubolewam nad tym faktem. Jednak nabiał rozrzedza ciało i powoduje …cellulit. Najgorsze jednak jest to, że wybieracie jogurciki owocowe myśląc, że robicie sobie zdrową przekąskę. Dodatkowo przecież w każdej takiej reklamie zachęcają nas wręcz do jedzenia tych “szybkie pyszności, które spowodują, że Twój brzuch przestanie być wzdęty”. BZDURA TOTALNA!! Niestety wygląda na to, że jest zupełnie odwrotnie – wyrzuć z lodówki wszystkie jogurty i zrób sobie i swojemu brzuchowi dobrze!! PS. Jedynym wartościowym nabiałem jaki możesz używać w swojej diecie będzie jogurt grecki/bałkański, serek wiejski i ser twarogowy chudy – jednak też nie za często. A na czas budowania płaskiego brzucha, zrezygnuj z nabiału. Potem wprowadzaj stopniowo, np. raz w tygodniu zupełnie wystarczy.

Po Szóste

Cukry proste największym wrogiem płaskiego brzucha

Zapomnij o ładnym brzuchu, jeśli nie chcesz zrezygnować z cukrów prostych, a masz tendencję do opuchlizny po nich. Nie patrz na koleżankę, która jest chuda jak patyk i wpierdziela batony przy Tobie. Po pierwsze sprawdź jakość jej sylwetki (może ukrywa oponkę pod szerszą bluzką), sprawdź jak wygląda jej brzuch. Nawet jeśli wygląda świetnie – to jej szybka przemiana materii sprawia, że może pałaszować ile chce, a nie przytyje w obrębie talii (wierzmy w to, że tak pozostanie zawsze 😉

Cukier Twoim wrogiem – zapamiętaj to raz na zawsze i zamiast słodkich wafelków i ptasiego mleczka, wybierz owoce suszone, zmieszaj ze świeżymi, dodaj otręby (koniecznie!!!), miód z agawy, orzechy i polej odrobiną jogurtu greckiego/serka wiejskiego!! Możesz też wymieszać taki serek Emilki z kakao i dodać miód z agawy. Kombinacji takich jest mnóóóóóstwo, a więc nie idź na łatwiznę do sklepu po ciasteczka, jeno… Kombinuj Dziewczyno, Kombinuj!!

Po Siedem

Alkohol też odpada

To tak samo jak ze słodyczami – alkohol wrogiem Twojej sylwetki, a zwłaszcza płaskiego brzucha!!!! Tego już nie będę rozwijać, bo wiadomo o co chodzi: puste kalorie, opuchlizna, efekt wzdymania, odwodnienie, kac vegas i te sprawy!! Życzymy dobrej zabawy, my jednak wolimy mieć boskie ciała i płaskie, jędrne brzuchy. To o wieeeele dłuższa przyjemność 🙂

Po Osiem

NAJWAŻNIEJSZE!! Poprostu Hulaaaj

Kręć kółkiem!! Hula Hoop to fantastyczna sprawa, aby wzmocnić efekt treningu, diety i cardio (niezbędne aby spalić tłuszcz!!). Pięknie wymodeluj talię przy pomocy fantastycznego kółka!! Fantastyczna zabawa z dzieciństwa spowoduje również, że spalisz więcej kcal, a takie kółko możesz ze sobą wszędzie zabrać i kręcić ile chcesz… do woli!! POLECAM piękne kolorowe kółka z tej firmy http://sellago.pl/!! Wybierzesz dla siebie kółko obciążone, lub bez obciążenia, sportowe lub do hoopdancingu. Kolor i zdobienie na zamówienie.

A jeśli nie wiesz, jakie kółko chcesz to fantastyczna obsługa tego sklepu doradzi Ci jak je wybrać, na co zwrócić uwagę itp. A i przede wszystkim możesz zakupić kółko dla siebie/koleżanki/dziewczyny!!!

Sprawdź co sellago.pl ma dla Ciebie i rozpocznij wyzwanie o piękną talię z Hula hoop!!

sellago hula
sellago hula2

Pozdrawiam

Emilia Trenerka Fitness
Fitness is not only my passion – it’s my lifestyle
Be Strong Girl & Train hard!!

About Emilia Warakomska

Leave a Reply