Zrób to sam/a, czyli domowy sposób na dietę

Posted by | Grudzień 07, 2014 | DIETA | No Comments

Domowy sposob na diete
Ten wpis: Zrób to sam/a czyli domowe produkty żywnościowe, ma Was zainspirować i zachęcić do tego by zamiast kupować drogie produkty żywnościowe, które są często wątpliwej jakości własnoręcznie wykonać je w domowych pieleszach. 

Na początek: dlaczego warto??

Gdy wiele lat temu zaczęłam interesować się zdrowym odżywianiem, zaczęłam od czytania etykiet i składu wielu produktów. Okazało się, że wiele z nich, mimo pięknego opakowania, obiecującego hasła reklamowego na pudełku (np light, 100% naturalny, bez cukru, 0% itp) wcale nie spełnia obietnic, a w składzie przypomina raczej tablicę Mendelejewa. Cena w stosunku do jakości jest jakby to powiedzieć …mocno wygórowana wg mojej opinii!!

Dlatego postanowiłam to zmienić, znaleźć własne rozwiązanie i tak powstały …moje domowe: muesli, chleby, sosy i inne produkty. Nie dość, że robienie takiego produktu sprawiło mi frajdę, to jeszcze wychodzi taniej niż sklepowy, starcza na dłużej (gdyż wychodzi go więcej) no i wreszcie …naprawdę wiem co jem!!
Postanowiłam się teraz podzielić kilkoma propozycjami z Wami, moimi czytelnikami 🙂 Przede wszystkim dlatego też, że dzięki temu możecie poczuć frajdę z własnoręcznie wykonywanych smakołyków, satysfakcję z wykonania własnego jedzenia, oszczędność pieniędzy i wiele innych korzyści. W dodatku możecie w przygotowanie tych produktów zaangażować drugą połówkę, przyjaciółkę, przyjaciela, i mieć z tego wspólną zabawę 🙂

Szczerze polecam!! Sprawdźcie to na własnej skórze!!

Korzyści z własnoręcznie robionych produktów żywnościowych:

1. Przygotowujesz produkt raz na jakiś czas (np raz, lub dwa razy w miesiącu)
2. Produkt własnoręcznie robiony starcza Ci na dłużej (bo robisz większą ilość)
3. Wychodzi taniej niż w sklepie (oszczędzasz na: produktach, farmakologii, na którą wydałabyś w przyszłości) :))
4. Przynoszą frajdę i fun (bo masz poczucie kontroli nad tym co wkładasz do ust, dbasz o swoje zdrowie fizyczne i samopoczucie psychiczne)
5. Naprawdę nie zajmuje to dużo czasu!!
6. Możesz dowolnie mieszać ulubione składniki, więc Twoje produkty są unikalne 🙂
7. Oszczędzasz robiąc samemu, bo kupując w sklepie płacisz dodatkowo za koszty produkcji i inne koszty logistyczne produktu

PRODUKT 1: WŁASNORĘCZNIE ROBIONE MUESLI

Przygotowanie w całości ok.10 min; takie DUUUŻE opakowanie starcza na miesiąc, a nawet na dłużej w zależności od spożycia.

Co będzie potrzebne?

DUUUUUŻA miska i równie DUUUUŻY pojemnik do przechowywania własnoręcznie zrobionego produktu

– płatki owsiane/żytnie/gryczane/orkiszowe
– mieszanka bakalii (ale nie z woreczka, tylko kupiona na wagę)
– syrop z agawy lub
– stewia zmieszana z cynamonem
– błonnik w proszku/otręby granulowane
– opcjonalnie kakao lub odżywka białkowa o ulubionym smaku

Takie muesli można zmieszać z: wodą, serem twarogowym, serkiem wiejskim, jogurtem naturalnym, kefirem, owocami, szklanką kakao lub szejkiem proteinowym. Pożywne śniadanie lub szybki obiad w pracy!! POLECAM!

PRODUKT 2: WŁASNORĘCZNIE WYPIEKANY CHLEB NA ZAKWASIE

Czas przygotowania to jakieś 10 min + produkt musi “dojść” 2-3h, więc można przygotować wszystko wieczorem, a rano włożyć do foremki i piec w piekarniku około 180st przez 1-1,5h

Co będzie potrzebne?

DUŻA miska, foremka, ściereczka, oraz składniki:

– zakwas
– mąka pełnoziarnista typu 2000
– mąka orkiszowa lub inna np. gryczana
– płatki owsiane/otręby (Szklanka)
– wybrane lub mix ziaren słonecznika/dyni/siemię lniane/sezam (szklanka)
– opcjonalnie: rodzynki/żurawina/inne suszone owoce/orzechy
– sól do smaku
– woda

Ciasto przygotowywujemy najlepiej na noc, a rano wstawiamy do piekarnika na wypiek.
Wszystkie składniki mieszamy, po kolei dodając: mąka z wodą i płatkami, sól, a na koniec nasiona/owoce suszone. Mieszamy cały czas tak by powstała gęsta masa. Odejmujemy łyżkę produktu do słoika i chowamy do lodówki na kolejne porcje chleba. To jest nasz zaczyn/zakwas na następne porcje chleba. Można go przechowywać w lodówce do 2 tygodni.

Gęstą masę zostawiamy pod przykryciem, żeby ciasto urosło, przykrywamy ściereczką.
Po kilku godzinach/następnego dnia, wykładamy produkt do foremki przykrytej papierem do pieczenia.
Na wierzchu robimy przecięcia nożem, kropimy łyżką wody i posypujemy ziarnami na wierzchu.
Rozgrzewamy piekarnik do 180stopni i pieczemy chleb przez 1-1,5h.

PRODUKT 3: SOS TAO Łagodny

Przygotowanie takiego sosu, przy dostępnych składnikach pod ręką zajmuje dosłownie kilka minut 🙂

Co będzie potrzebne?

Duża miska oraz składniki:

– koncentrat pomidorowy
– cebula, pokrojona w kostkę
– pomidory
– przyprawy: czosnek, chili, pieprz
– do wersji ostrej dodaj tabasco

Kroimy cebulę, pomidory w kostkę. Wkładamy do dużej miski. Dodajemy koncentrat pomidorowy, dosypujemy przyprawy w ilości łyżeczki od herbaty. Powoli, do smaku. Jeśli lubimy ostry smak, można dodać tabasco.

To oczywiście nie wszystko, gdyż z domowej kuchni mam w rękawie jeszcze wiele asów do rozdania 🙂 Jeśli jesteś zaciekawiona/y tematem, to śledź mojego bloga, daj znać w komentarzu, lub podziel się swoim pomysłem!!

Info

Mam prośbę. Jeśli ta treść spodobała Ci się, to udostępnij ją w portalach społecznościowych korzystając z opcji przycisków po lewej stronie. Dla Ciebie to tylko chwila, dla mnie bardzo ważny znak, że to czytasz i że ta treść jest Ci przydatna. Będę wdzięczna.

Pozdrawiam
Emilia Warakomska
Be Strong & Sexy

About Emilia Warakomska

Leave a Reply